sobota, 30 maja 2015

Makaron żytni z ciecierzycą, kalafiorem i jajkiem

Dziś pomysł na obiad, tym razem jest to turbodoładowanie węglowodanami i białkiem z ciecierzycy. Właśnie, co to jest ciecierzyca i dlaczego warto po nią sięgać? 
Cieciorka zawiera potas (291 mg/100 g), który odpowiada za nasz spadek ciśnienia. Obniża również poziom "złego" cholesterolu, a także ma w sobie dużo błonnika, który daje nam dłuższe uczucie sytości. 



Składniki na 1 porcję:
szklanka makaronu żytniego razowego (po ugotowaniu)
1/2 szklanki ugotowanej cieciorki
1 jajko ugotowane na twardo
kilka małych gałązek kalafiora
4 oliwki z nadzieniem cytrynowym
odrobina sera feta light
szczypta pestek z dyni
szczypta siemienia lnianego

Makaron gotujemy ok. 10 min (tak jak na opakowaniu). Cieciorkę trzeba namoczyć na noc (6-8h), przepłukać dwa razy zimną wodą i gotować do miękkości- 50 min. Posolić 10 min. przed końcem gotowania. Kalafior gotujemy na parze 15 min. 

Dressing:
1 łyżka zdrowego oleju roślinnego
szczypta czubrycy
kurkuma
chilli
pieprz czarny


3 komentarze:

  1. Świetny blog! Przyznaję się, już parę razy brałam z Twojej strony przepis. *ciasta najpyszniejsze* Serdecznie polecam :)
    Czekam na kolejny wpis i zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy, dzięki :) Na pewno wpadnę!

      Usuń
  2. Bardzo pyszny i zdrowy pomysł na obiad, no i jak jest cieciorka, to już na pewno zapisuje przepis :):)

    OdpowiedzUsuń